A brand with a soul, oftewel een merk met bezieling.
Iets wat je niet altijd kan benoemen, maar wel direct kan zien, voelen en ervaren zodra je met het merk in aanraking komt.
Dat zijn de merken waar we ons het meest mee verbonden en vaak zelfs betrokken bij voelen.
En dat is precies wat je met jouw merk wilt realiseren, toch?
Samen ontwikkelen we een betekenisvolle merkidentiteit waarbij we de hart & ziel van jouw merk tot uiting brengen.
Vanuit een heldere visie. Met een aansprekende merkboodschap, een karakteristieke look & feel en een eigen unieke merk signature.
Zodat het op eigen, unieke wijze uitdraagt wat jij met jouw merk de wereld in wilt brengen.
Deze brand journey is van begin tot eind een zintuigelijke reis waarin beleving en betekenisgeving centraal staat.
Het traject bestaat uit een LIVE BRANDING SESSIES, een MASTERCLASS en een online BRAND JOURNEY waarin we alle ingrediënten in kaart brengen om jouw merkidentiteit vorm te geven en de gehele merkbeleving naar een next level brengen.
Je leert, onderzoekt, ontdekt en ervaart;
-Hoe je een merk visie vertaalt naar beeld, boodschap en design;
-Hoe je merkwaarden tot uiting brengt in een merkidentiteit;
-Hoe je boodschap en beeld kan laten samenkomen;
-Hoe je emotie en energie in beeld kan brengen;
-Wat kleuren psychologie voor jouw merk kan betekenen;
-Hoe je een eigen unieke merk signature ontwikkelt;
Dit gaan we vervolgens allemaal toepassen op jouw merk.
We are emotional beings. We worden gedreven door onze emoties en gevoelens.
Uit onderzoek blijkt dat we zo’n 95 procent van onze beslissingen nemen op basis van onze emotie. 95%!
In wezen kopen we dan ook geen producten, we kopen dat wat de producten ons brengen.
We kopen ervaringen en vervullen onze behoeften en onze verlangens.
Dus stel, als jouw merk geen producten ( programma’s of services ) zou verkopen maar gevoelens.
Wat zou jouw merk dan verkopen?
Om dit te kunnen beantwoorden, is het essentieel om jouw klanten te leren kennen en begrijpen.
Waar zijn ze naar op zoek? Waar verlangen ze naar? Wat vinden ze belangrijk? Wat hebben ze nodig?
Wat raakt ze? Beweegt ze? Inspireert ze?
Want dat is precies waar we met jouw merk identiteit op gaan inspelen.
Het gehele traject vormt de basis van waaruit jouw merkidentiteit wordt vormgegeven en tot een mooi kloppend geheel wordt gemaakt.
Een opgeleverde merkidentiteit bestaat uit de volgende elementen:
–Merk Look & feel
-De Merkboodschap & payoff
-Het Merk Logo
-Het Beeldmerk
-Het Kleurenpalet
-De Typografie
-Een Toolbox met unieke merk illustraties
-De Visitekaartjes of Postcard
-Het Briefpapier & andere huisstijl documenten
+ Brandbook
In het Brandbook wordt de gehele merkidentiteit in kaart gebracht en dient als Brand Guide voor jou of jullie team, eventuele partners en andere betrokkenen bij het merk.
+ Lancerings campagne
Een gehele rebranding van jouw merk moet natuurlijk gevierd en gedeeld worden! Wij zullen een online lancerings campagne – inclusief mooie mockups – voor je ontwikkelen, waarmee je het vernieuwde merk met trots de wereld in kan brengen.
Ik ben Francis Pool, een bevlogen merkstrateeg, merkgids en merkdesigner.
Wat mij hierin kenmerkt is dat ik alles met bezieling doe.
Met een fascinatie voor wat mensen beweegt, laat ik me inspireren door de wereld om me heen en laat ik me leiden door wat er in en om mij heen speelt.
Van mens tot merk //
“Branding is de ultieme expressie van wie jij bent, waar je voor staat en wat jij de wereld te brengen hebt.”
Ik begeleid je als merkgids op een intuïtieve en strategische wijze naar het kloppende hart van jou en jouw merk.
Vervolgens help ik je bij het verhelderen van jouw visie en het vormgeven van een merk identiteit die op eigen, unieke wijze uitdraagt wat jij met jouw merk de wereld in wilt brengen.
Is het tijd om jouw merk identiteit verder te verdiepen, te vernieuwen en te verrijken?
Ben je zoekende naar hoe je jouw visie tot uiting kan brengen in beeld, boodschap en design?
Wil jij een merkidentiteit die op eigen, unieke wijze uitdraagt wat jij met jouw merk de wereld in wilt brengen?
Let’s get in touch //
Dan nodig ik je heel graag uit voor een eerste en kijk ik er naar uit om jouw verhaal te horen!
Liefs,
Francis
8 Fases – 8 weken // Betekenisvolle Merkidentiteit
Fase 1. Je ontvangt de inlog van de webapp met jouw online Brand Journey en gaat van start met de masterclass ‘Ontwikkel een betekenisvolle merkidentiteit’
en bijbehorende vragen, opdrachten en onderzoeken.
Fase 2. We komen samen voor de eerste Branding sessie van ong. 4 uur – in Room of Ideas.
Fase 3. Ontwikkeling van de look & feel van jouw merk.
Fase 4: We komen samen voor de tweede Branding sessie van ong. 4 uur – in Room of Ideas.
Fase 5. Start van het design proces, waarin jouw merkidentiteit wordt vormgegeven.
Fase 6. Presentatie en bespreking van de merkidentiteit – in Room of Ideas
Fase 7. Aanpassing van de merkidentiteit na overleg.
Fase 8. Design proces, waarin jouw merk en eventueel merkproducten of documenten wordt vormgeven.
–
Follow up: Follow-up meeting in Room of Ideas.
Bespreking van het resultaat, het implementeren van de merkidentiteit en een mogelijk vervolgtraject, waarmee we de vertaling maken naar een rebranding van jouw merk website, merkcommunicatie en/of social media.
Uplifting food & drinks //
Inclusief uplifting en soulful food & drinks die je opladen met nieuwe energie.
Begeleiding door Francis Pool //
Merk strateeg, merk gids & merk vormgever
Founder van Room of Ideas & Notes and Ideas
In de holistische locatie Room of Ideas //
Room of Ideas
Roelof Hartstraat 74 – Amsterdam
Investering //
Vanaf €3999,-*
*Het tarief is afhankelijk van de grootte van het merk, wat er eventueel aan onderzoek nodig is en de wensen voor design.
Start jouw Merkidentiteit journey!