Bringing the soul of your brand to life

ONE OF A KIND MERKIDENTITEIT

A brand with a soul, oftewel een merk met bezieling. 
Iets wat je niet altijd kan benoemen, maar wel direct kan zien, voelen en ervaren zodra je met het merk in aanraking komt.

Dat zijn de merken waar we ons het meest mee verbonden en vaak zelfs betrokken bij voelen.
En dat is precies wat je met jouw merk wilt realiseren, toch?

Wij ontwikkelen een One of a kind merkidentiteit die de essentie van jouw merk symboliseert en de heart & soul van het merk tot leven brengt.
Met een essentiële merkboodschap, een bijpassende look & feel en een eigen unieke soul signature.

SOULFUL BRAND JOURNEY

Deze soulful brand journey is van begin tot eind een zintuigelijke reis waarin beleving en betekenisgeving centraal staat.

Het traject bestaat uit een 1:1 BRAND RETREAT in Room of Ideas, een online MASTERCLASS en een SOULFUL JOURNEY OF INSPIRATION, waarin we alle ingrediënten in kaart brengen om jouw merkidentiteit vorm te geven en de gehele merkbeleving naar een next level brengen.

 

Masterclass

Een merkidentiteit kent ontzettend veel dieptes en lagen. In deze masterclass ontdek je alle geheime ingrediënten achter het ontwikkelen van een betekenisvolle merk identiteit die de essentie van het merk op eigen wijze symboliseert, visualiseert en tot leven brengt.

Je leert, onderzoekt, ontdekt en ervaart;

-Hoe je een visie vertaalt naar beeld, boodschap en design;
-Hoe je merkwaarden tot uiting brengt in een merkidentiteit;
-Hoe je boodschap en beeld kan laten samenkomen;
-Hoe je emotie en energie in beeld kan brengen;
-Hoe je een betekenisvol (merk) symbool ontwikkelt;
-Wat kleuren psychologie voor jouw merk kan betekenen;
-Hoe je een (merk )verhaal vertaalt naar merk beleving, door gebruik te maken van alle zes zintuigen.
 Een merk beleef je immers met al je zintuigen.

Dit gaan we vervolgens allemaal toepassen op jouw merk.

What makes your soul come alive?

Soulful Journey of Inspiration

What makes your soul come alive?

Om een diepe verbinding te maken met de ziel van jouw merk, ga je op een soulful journey of inspiration.
Deze journey haalt je uit je hoofd, opent je ogen en maakt verbinding met jouw heart & soul en dat wat jij de wereld in wilt brengen.

Dit wordt een essentiële bron van inspiratie om jouw eigen unieke soul signature te ontwikkelen en de heart & soul tot leven te brengen in jouw merk.

MERK BELEVING

We are emotional beings. Oftwel, we worden gedreven door onze emoties en gevoelens.
Uit onderzoek blijkt dat we zo’n 95 procent van onze beslissingen nemen op basis van onze emotie. 95%!

In wezen kopen we dan ook geen producten, we kopen dat wat de producten ons brengen.
Ze vervullen onze behoeften en onze verlangens.

Dus stel, als jouw merk geen producten ( programma’s of services ) zou verkopen maar gevoelens.
Wat zou jouw merk dan verkopen? 

Om dit te kunnen beantwoorden, is het essentieel om jouw klanten te leren kennen en begrijpen.
Waar zijn ze naar op zoek? Waar verlangen ze naar? Wat vinden ze belangrijk? Wat hebben ze nodig?
Wat raakt ze? Beweegt ze? Inspireert ze?

Want dat is precies waar we met jouw merk (identiteit ) op gaan inspelen.

Ontwikkeling van jouw Merk identiteit

Het gehele traject vormt de basis van waaruit jouw merkidentiteit wordt vormgegeven en tot een mooi kloppend geheel wordt gemaakt.

Een opgeleverde merkidentiteit bestaat uit de volgende elementen:

Merk Look & feel
-De Merknaam
-De Merkboodschap & payoff
-Het Merk Logo
-Het Beeldmerk
-Het Kleurenpalet
-De Typografie
-De Herkenbare elementen
-De Visitekaartjes of Postcard 
-Het Briefpapier

+ Brandbook
In het Brandbook wordt de gehele merkidentiteit in kaart gebracht en dient als Brand Guide voor jou of jullie team, eventuele partners en andere betrokkenen bij het merk. 

OVER MIJ

Ik ben Francis Pool, een bevlogen ondernemer met een grote liefde voor het ter wereld brengen van ideeën, concepten en merken die echt een verschil maken.

Dat doe ik vanuit de verschillende rollen die ik me de afgelopen 12 jaar als merkstrateeg, merkgids en merkdesigner eigen heb gemaakt.
Wat mij hierin kenmerkt is dat ik alles met bezieling doe. Met een fascinatie voor wat mensen beweegt, laat ik me inspireren door de wereld om me heen en laat ik me leiden door wat er in en om mij heen speelt.

Soulful branding //
Mijn kracht ligt in het zien van jouw essentie én de potentie van jouw merk.
Ik begeleid je als merkgids op een intuïtieve en strategische wijze naar het kloppende hart van jou en jouw merk.
Vervolgens help ik je bij het vinden van jouw plek, het ontdekken van jouw soul signature, het verhelderen van je visie en het vormgeven van een merk dat aan alle kanten klopt, past en stevig staat.
Zodat jij vol vertrouwen kan gaan staan voor wat jij de wereld te brengen hebt.

Het traject //

Is het tijd om jouw merk  ( identiteit ) verder te verdiepen, te vernieuwen en te verrijken?
Wil jij een one of a kind merkidentiteit die de heart & soul van jouw merk overal in uitdraagt?
Zodat jij precies de klanten aanspreekt en aantrekt die op zoek zijn naar wat jouw merk ze te bieden heeft?

Plan een call of een in-zicht sessie //
Laat dan hier je gegevens achter om een eerste kennismakings call in te plannen.
Of  boek een In-zicht sessie in op een moment die jou het beste uitkomt.

Ik kijk er naar uit je te ontmoeten!

Liefs,
Francis

6 Fases – 6 weken // One of a kind Merkidentiteit

Fase 1. Je ontvangt de inlog van de webapp met jouw online Brand Journey en gaat van start met de masterclass ‘Ontwikkel een betekenisvolle merkidentiteit’
en bijbehorende vragen, opdrachten en onderzoeken.
Fase 2. Start van jouw Soulful journey of Inspiration 
Fase 3:
 We komen samen voor de Soulful branding sessie van ong. 3 uur – in Room of Ideas.
Fase 4.
 Start van het design proces, waarin jouw merkidentiteit wordt vormgegeven.
Fase 5. Presentatie en bespreking van de merkidentiteit – in Room of Ideas
Fase 6. Aanpassing van de merkidentiteit na overleg. 


Follow up:
Follow-up call. Bespreking van het resultaat, het implementeren van de merkidentiteit en een mogelijk vervolgtraject, waarmee we de vertaling maken naar een rebranding van jouw merk website, merkcommunicatie en/of social media.

Uplifting food & drinks // 
Inclusief uplifting en soulful food & drinks die je opladen met nieuwe energie.

Begeleiding door Francis Pool //
Merk strateeg, merk gids & merk vormgever
Founder van Room of Ideas &- Notes and Ideas

In de holistische locatie Room of Ideas //
Room of Ideas
Roelof Hartstraat 74 – Amsterdam

Investering //
€2999,-

Ja! Ik wil een one of a kind merkidentiteit!

About Art_merkidentiteit

Merklogo – About Art
Bekijk hier een selectie van ons portfolio.

Hotel James_merkidentiteit

Merklog0 – Hotel James
Bekijk hier een selectie van ons portfolio.

Terramar museum_merkidentiteit

Merklog0 – Terramar Museum
Bekijk hier een selectie van ons portfolio.